Płatki gryczane z karmelizowanym bananem

Print Friendly
Przesmaczne płatki gryczane z nasionami amarantusa, orzechami i bananem karmelizowanym na miodzie. Płatki gryczane, to moje ostatnie odkrycie, w smaku zupełnie nie przypominają charakterystycznej kaszy gryczanej. Wartościowo natomiast, niczym się nie różnią od ziaren gryki. Bogate w błonnik, mikroelementy i cenne witaminy z grupy B. Do takich płatków, śmiało można przemycić trochę nasion lnu, chia lub amarantusa 🙂
Jeżeli szukacie pomysłu na bezglutenowe, zdrowe i energetyczne śniadanie, polecam bardzo 🙂

DSC_3947

Składniki
  • 1 szklanka wody lub mleka
  • 4 łyżki płatków gryczanych
  • 2 łyżeczki nasion amarantusa
  • garść posiekanych orzechów włoskich
  • 1 mały banan
  • łyżka miodu + 1/2 łyżeczki
  • cynamon na koniec łyżeczki
Wodę lub mleko gotuję w rondelku, kiedy się zagotuje, wsypuję płatki i nasiona amarantusa. Gotuję mieszając, około 2 minuty, można dosłodzić 1/2 łyżeczki miodu.
Kiedy papka zgęstnieje, przekładam ją do miseczki, lub wysokiej szklanki z grubego szkła. Dodaję orzechy.
Na patelni topię miód, dodaję cynamon, wszystko delikatnie mieszam. Kiedy miód zacznie się pienić, dodaję banana pokrojonego w grubsze plastry. Banana krótko obsmażam z każdej strony i dodaję do reszty składników. Od razu podaję….mniam 😛

DSC_3956

 

komentarzy 21

  1. Jolanta Strażyc 24 stycznia 2016 at 22:16 Reply

    Coś dla mnie Gosiu 🙂 Muszę koniecznie spróbować. Pozdrawiam serdecznie 🙂

  2. Natalie 25 stycznia 2016 at 00:13 Reply

    Mmm ten karmelizowany banan wymiata! 🙂

  3. lena 25 stycznia 2016 at 08:12 Reply

    Pyszne i na deser i na śniadanie 🙂

  4. Obiad gotowy! 25 stycznia 2016 at 09:08 Reply

    za kasza nie przepadam, ale jak mówisz, że płatki nie mają tego charakterystycznego smaku, to chętnie spróbuję.
    Ta wersja z bananem i amarantusem przemawia już samym swoim wyglądem;)

  5. Sosna 25 stycznia 2016 at 10:06 Reply

    To jest absolutnie moja bajka 😀

  6. Ania 25 stycznia 2016 at 11:49 Reply

    śniadanie w moim klimacie 🙂 często jadam takie cuda na mleku np dziś tapiokę 🙂

  7. Łukasz 25 stycznia 2016 at 15:51 Reply

    Fajnie wygląda :-).

  8. Renata - Mój dzień 25 stycznia 2016 at 17:41 Reply

    chętnie bym sie poczęstowała:)

  9. Salvador Dali 25 stycznia 2016 at 17:57 Reply

    o matulu.. jakże to pysznie wygląda <3 mniaaam 😉

  10. Nemi 25 stycznia 2016 at 18:02 Reply

    Miałam mąkę z amarantusa i byłam nią zachwycona, czas przetestować nasiona:) Pyszny deser – mniam, mniam!

  11. Agnieszka Wieczorek 25 stycznia 2016 at 20:10 Reply

    Karmelizowany banan? Rewelacja :))) Świetne zdjęcia, a propozycja na śniadanie wręcz idealna 🙂

  12. Loreta 26 stycznia 2016 at 14:19 Reply

    O mniam! Deser dla mnie! Zdrowo a tak pysznie 🙂

  13. beti 26 stycznia 2016 at 18:01 Reply

    Chętnie bym zjadła taki deserek :))

  14. Angelika i Monika (Candy Pandas) 26 stycznia 2016 at 20:17 Reply

    Takie śniadania/desery lubimy najbardziej 😀 Płatki gryczane super smakują, kochamy grykę 😉

  15. Gaja 26 stycznia 2016 at 21:12 Reply

    Pewnie smaczne i pożywne, ale co z tym miodem, podobno nie należy go poddawać działaniu wysokich temperatur, bo traci swoje właściwości. Tylko jak inaczej skarmelizować banana…

    • napiecyku 26 stycznia 2016 at 21:34 Reply

      Miód przez podgrzanie do wysokich temperatur, rzeczywiście traci swoje lecznicze właściwości, ale i tak jest zdrowszy niż cukier 🙂

  16. Królowa Karo 27 stycznia 2016 at 05:43 Reply

    Czytałam już gdzieś ostatnio o tych płatkach i muszę ich koniecznie spróbować. A karmelizowany banan brzmi obłędnie!

  17. Moje Bistro 27 stycznia 2016 at 19:23 Reply

    Pyszne śniadanie!!!

  18. alezakwas 28 stycznia 2016 at 13:18 Reply

    Kusząca propozycja na śniadanie i na deser! Piękne zdjęcia:)

  19. Jogobella .J.K. 29 stycznia 2016 at 04:41 Reply

    wygląda pysznie 🙂

  20. Obżarciuch 7 lutego 2016 at 21:41 Reply

    Na taki deser to ja sie pisze 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *